Sociálna poisťovňa v rámci zlepšovania svojich služieb predstavila nový elektronický účet poistenca, ktorý prešiel výraznou modernizáciou oproti pôvodnému účtu poistenca. Cieľom je poskytnúť klientom úsporu času a prístup k informáciám online.
- Okamžitý a prehľadný prístup k informáciám o sociálnom poistení napr. o jednotlivých obdobiach poistenia
- Jednoduchšiu a rýchlejšiu komunikácia so Sociálnou poisťovňou
- Kontrolu napr. zamestnanec si vie overiť, či za neho zamestnávateľ odvádza poistné
- Možnosť tlače dokumentov
- Možnosť spätnej väzby prostredníctvom formulárov bez nutnosti návštevy Sociálnej poisťovne
- Informácie o účasti v druhom dôchodkovom pilieri
- Informácie o nároku na dávky a podklady pre ich výpočet (napr. ošetrovné, nemocenské, materské, dávka v nezamestnanosti, dôchodok)
- Službu ePN – prehľad o svojej práceneschopnosti
Ako si aktivovať Elektronický účet poistenca?
Aktivácia je veľmi jednoduchá a dá sa urobiť elektronicky prostredníctvom e – schránky cez portál slovensko.sk kde je potrebné vyplniť a odoslať formulár (pre elektronickú aktiváciu treba mať e – občiansky preukaz).
Klienti, ktorý nepoužívajú elektronický občiansky preukaz (eID), ani v minulosti nemali zriadený prístup do eSlužieb si vybavia tento prístup prostredníctvom jednej návštevy Sociálnej poisťovne. Pre úsporu času je možné vytlačiť a vyplniť si tlačivo doma.
Prístup do Elektronického účtu má klient k dispozícii kedykoľvek prostredníctvom mobilnej aplikácie, alebo elektronického občianskeho preukazu.