Preskočiť na hlavný obsah

Daňová novinka: Takto sa po novom podávajú výkazy ZŤP

Organizovanie daňových plánov a plnenie daňových povinností
Organizovanie daňových plánov a plnenie daňových povinností

Zamestnávatelia by mali zbystriť pozornosť kvôli dôležitej zmene v procese podávania výkazov týkajúcich sa zamestnávania osôb so zdravotným postihnutím.

Čo sa dočítate v článku?
Ako sa mení proces podávania výkazov pre ZŤP?
Kde nájdete podrobný návod na elektronické podanie?

Zamestnávatelia, ktorí zamestnávali viac ako 20 zamestnancov v roku 2023 majú povinnosť odoslať Ročný výkaz o plnení povinného podielu zamestnávania občanov so zdravotným postihnutím za rok 2023.

Do minulého roka sa podávali dané výkazy v písomnej forme na príslušný úrad práce sociálnych vecí a rodiny poštou alebo osobne. Tento rok vzniká povinnosť podať daný výkaz iba elektronicky cez portál http://www.sluzbyzamestnanosti.gov.sk/ a to najneskôr do 31.03.2024. Na uvedenom portáli sa zamestnávatelia, poverený zamestnanec, alebo konateľ spoločnosti prihlásia cez možnosť eID, alebo pomocou mena a hesla.

Ako správne podať výkaz

Dávame do pozornosti návody na prihlásenie a následné odoslanie daného výkazu, ktoré nájdete na stránke: https://www.mpsvr.sk/sk/uvodna-stranka/formulare-ziadosti/sluzby-zamestnanosti/

Upozornenie: Podané výkazy cez portál www.slovensko.sk, alebo poštou nebudú akceptované a bude sa to považovať za nesplnenie povinnosti.

Predkladanie náhradného plnenia: Ako na to

Ak si zamestnávatelia uplatnili náhradné plnenie na základe zadania zákazky v chránenej dielni, je potrebné predložiť toto plnenie na nižšie uvedenom tlačive spolu s prílohami:

https://www.upsvr.gov.sk/buxus/docs/SSZ/OISS/ZP/Priloha_5.docx

https://www.upsvr.gov.sk/buxus/docs/SSZ/OISS/ZP/Priloha_6.docx

1. fotokópiu dokladu o zadaní zákazky (objednávka, zmluva),

2. fotokópiu dokladu o zaplatení zákazky (faktúra, výpis z účtu o platbe, príjmový/ výdavkový pokladničný doklad)

3. ďalšie doklady preukazujúce zadanie zákazky – rozpis dodaných tovarov podľa § 64 ods. 8 zákona o službách zamestnanosti (neoddeliteľná príloha k potvrdeniu pre zamestnávateľa), dodacie listy,

4. doklady preukazujúce vyhradenú zákazku – kópia súťažných podkladov verejného obstarávania, kópia zmluvy o realizácií vyhradenej zákazky vo verejnom obstarávaní,

5. doklady preukazujúce oprávnenosť realizovať zákazky podľa § 64 zákona o službách zamestnanosti – výpis z obchodného, živnostenského registra, resp. fotokópia živnostenského listu, rozhodnutie, alebo oznámenie Sociálnej poisťovne, alebo posudok útvaru sociálneho zabezpečenia podľa osobitného predpisu (zákon č.328/2002 Z. z. o sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) v prípade fyzickej osoby, ktorá je občanom so zdravotným postihnutím.


Pre viac informácií a ďalšie tipy a rady navštívte náš vynovený web a blog. Máte otázky alebo nápady na témy, ktoré by vás zaujímali v budúcich článkoch? Dajte nám vedieť, radi sa vám budeme venovať.

Ing. Simona Horáková

senior účtovníčka

Účtovníctvo jej učarovalo už počas strednej školy, pretože mala rada čísla, analyzovanie a precíznosť. Touto cestou pokračovala ďalej a získala titul inžinierka v odbore účtovníctvo a audítorstvo na Ekonomickej univerzite v Bratislave. V Datalingu začala pracovať hneď po škole, takže svoje odborné znalosti okamžite uplatnila v praxi. Vo svojej profesii sa chce neustále zlepšovať a počas kariéry sa stále vzdeláva. Od Centra účtovníkov Slovenska získala certifikát „Účtovník expert.